Algemene voorwaarden
I4F bv
Gemeenschappenlaan 110
1200 Sint Lambrechts Woluwe
Tel: +32 (9) 237 26 40
Info@socialscore.be -www.socialscore.be
BTW: BE 0827 709 908
Artikel 1. Toepassing algemene voorwaarden
1.1 Deze algemene voorwaarden gelden op alle rechtsverhoudingen, aanbiedingen van en overeenkomsten met “I4F bv”, niet tegenstaande strijdige bepalingen vermeld op documenten van de klant. Door het plaatsen van een bestelling erkent de klant de algemene voorwaarden van I4F bv te aanvaarden.
1.2 Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn mede opgesteld ten behoeve van alle bestuurders van I4F bv en alle personen die voor I4F bv werkzaam zijn en/of door I4F bv werden ingeschakeld.
1.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn uitsluitend geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. I4F bv wijst de toepasselijkheid van eventuele door klant gehanteerde algemene (inkoop-) voorwaarden uitdrukkelijk van de hand.
Artikel 2. Definities
Klant:
De persoon of onderneming die van I4F bv conform de overeenkomst een licentie verkrijgt op het product SocialScore
I4F bv :
De vennootschap I4F bv, volgens de statuten gevestigd op Gemeenschappenlaan 110 – 1200 Sint Lambrechts Woluwe - België
Templates:
De visuele inhoud die door de klant of door I4F bv ontworpen worden
Licentie:
Het door I4F bv aan de klant verleende recht om van het platform SocialScore en de “Templates” gebruik te maken, te downloaden en door middel van sociale media openbaar te maken en te verspreiden
Overeenkomst: De overeenkomst tussen I4F bv en de klant;
Platform:
Het Platform SocialScore die toegankelijk is via een aangeleverde URL en enkel toegankelijk door het gebruik van een login procedure.
Artikel 3. Aanbiedingen en offertes - orderbevestiging
3.1 Alle aanbiedingen en offertes omtrent SocialScore zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van de
aanvaarding en overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant aangeeft dat hij tegen betaling gebruik wenst te blijven maken van het platform of de overeenkomst door beide partijen is getekend. De getekende overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen gezamenlijk de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge begrotingen, aankondigingen en alle andere correspondentie.
3.2 De klant zorgt ervoor dat alle gegevens – waarvan I4F bv aangeeft nodig te zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn - tijdig aan I4F bv worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan I4F bv werden verstrekt, heeft I4F bv het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en de daaruit voortvloeiende kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de klant in rekening te brengen.
Artikel 4 – Annulatie van de bestelling
4.1 De annulatie van een bestelling door de klant is mogelijk zolang I4F bv haar werkzaamheden nog niet heeft aangevat en mits betaling van een schadevergoeding van 50% van de overeengekomen prijs, met een minimum van 1500 EUR.
Artikel 5 – Betalingsmodaliteiten
5.1 Alle facturen zijn betaalbaar op hun vervaldag door overschrijving op het rekeningnummer van I4F bv. Elke betaling wordt aangerekend op de oudste vervallen factuur en eerst op de verschuldigde intresten en kosten. Toegestane kortingen vervallen bij het niet respecteren van de algemene verkoopsvoorwaarden.
5.2 Indien de klant niet overgaat tot betaling binnen 8 dagen na ontvangst van een aanmaning hiertoe door I4F bv of een aangeduide gerechtsdeurwaarde, is de klant aan I4F bv een nalatigheidsintrest verschuldigd van 12% per jaar en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 100 EUR, vanaf de datum van aanmaning tot aan de volledige betaling. Bovendien behoudt I4F bv zich het recht voor om de verdere uitvoering van haar verbintenissen op te schorten totdat de klant de vervallen facturen heeft betaald. Elke vertraging in de betaling door de klant maakt alle verschuldigde sommen opeisbaar.
Artikel 6 – Klachten – protest van de factuur
6.1 Elk protest dient per gemotiveerde aangetekende brief aan I4F bv te worden bezorgd binnen een termijn van 8 dagen. Voor klachten of betwistingen met betrekking tot de geleverde diensten vangt de termijn aan daags na levering. Met betrekking tot de factuur begint de termijn op de factuurdatum. Bij gebreke aan tijdig protest zijn de diensten/facturen definitief aanvaard en is betaling verschuldigd.
Artikel 7 – Aansprakelijkheid
7.1 I4F bv verbindt zich ertoe alle te verstrekken diensten met zorg uit te voeren. Alle prestaties en diensten van I4F bv zijn middelenverbintenissen. I4F bv is niet aansprakelijk voor fouten in de uitvoering te wijten aan onvoldoende of verkeerde input door de klant.
7.2 Klant vrijwaart I4F bv ten aanzien van alle aanspraken van derden voor schade die verband houdt of voortvloeit uit de overeenkomst.
7.3 I4F bv kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige fout (zelfs een grove fout) van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van bedrog. I4F bv zal, wat ook de oorzaak, de vorm of het voorwerp is van de vordering waarbij de aansprakelijkheid wordt ingeroepen, in geen geval aansprakelijk kunnen worden gesteld voor enige gevolgschade zoals bijvoorbeeld verlies van verwachte winst, daling van omzet, verhoogde operationele kosten, verlies van cliënteel, welke de klant of derden zouden lijden ten gevolge van enige fout of nalatigheid van I4F bv of een aangestelde.
7.4 Wat de diensten afkomstig van derde leveranciers betreft, aanvaardt I4F bv geen enkele aansprakelijkheid boven of anders dan de aansprakelijkheid die de derde leveranciers bereid zijn te aanvaarden voor hun producten of diensten.
7.5 De klant vrijwaart I4F bv voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de klant verstrekte of gebruikte materialen of gegevens, die in en of door het platform worden gebruikt.
7.6 I4F bv is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, ontstaan doordat de klant audiovisuele opnamen en/of foto’s middels de klant templates openbaar heeft gemaakt waarvan de rechten niet (volledig) zijn afgekocht. De klant vrijwaart I4F bv voor alle kosten die I4F bv moet maken om zich tegen aanspraken van derden in dit verband te verweren.
7.7 I4F bv is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan door computervredebreuk door derden.
7.8 Onverminderd bovenstaande artikels, geldt inzake software het volgende: de feilloze werking van een computerconfiguratie (het geheel van hardware en software) kan nooit volledig worden gegarandeerd, dit zowel wegens externe factoren (stroomuitval of –storing, blikseminslag,…) als wegens factoren eigen aan de computerconfiguratie (defecten, netwerkstoringen, serveruitval, onontdekte fouten in systeem- en toepassingssoftware,…), zodat o.m. onverwacht verlies van (zelfs alle) programma’s en/of gegevens kan optreden. I4F bv stelt alles in het werk om dergelijke gevallen te voorkomen maar kan op geen enkel ogenblik en voor geen enkel geval voor niet feilloos werken van computer en softwareconfiguratie aansprakelijk gesteld worden.
Artikel 8 - Intellectuele eigendomsrechten
8.1 Onder Intellectuele eigendomsrechten wordt verstaan: alle intellectuele, industriële en andere eigendomsrechten (ongeacht of deze geregistreerd zijn of niet), met inbegrip van maar niet beperkt tot auteursrechten, naburige rechten, merken, handelsnamen, logo’s, tekeningen, modellen of aanvragen tot registratie als tekening of model, octrooien, aanvragen tot octrooien, domeinnamen, know-how, alsmede rechten op databanken, computer-programma’s en halfgeleiders.
8.2 Beide partijen aanvaarden dat templates en de software niet zal worden beschermd door Intellectuele eigendomsrechten. De klant kan dan ook een gelijkaardige opbouw of gelijkaardige templates terugvinden bij andere SocialScore projecten.
8.3 De Intellectuele eigendomsrechten verbonden aan het visuele ontwerp door I4F bv gecreëerde visuals worden overgedragen aan de klant. Deze overdracht geldt in de meest volledige omvang, voor alle exploitatie-wijzen en –vormen, voor de gehele duur van het desbetreffende recht en voor de gehele wereld.
8.4 I4F bv is gerechtigd om al wat door I4F bv is vervaardigd te signeren en/of te gebruiken ter promotie van de eigen organisatie en dienstverlening.
Artikel 9 – Tarieven en wijzigingen
9.1 Alle partijen zijn bij de overeenkomst overeengekomen dat de prijzen zoals weergegeven in deze overeenkomst voor het gebruik van de licentie gelden.
9.2 I4F bv is in alle omstandigheden steeds gerechtigd om eventuele prijswijzigingen die zijn opgetreden nadat de overeenkomst is gesloten na afloop of bij hernieuwing van de overeenkomst aan te passen.
Artikel 10 - Ondersteuningsopties
10.1 Indien u behoefte heeft aan regelmatige ondersteuning, bieden wij een optioneel supportcontract aan. Dit contract omvat een minimale afname van 3 uur per jaar. Ongebruikte uren worden aan het einde van het jaar overgedragen naar het volgende jaar.
10.2 Onze supportdienst is bereikbaar via support@i4m.be op werkdagen tijdens kantooruren. Voor urgente verzoeken buiten deze uren gelden de volgende tarieven:
• 150% van het standaardtarief voor ondersteuning vanaf 17 uur tot 8 uur op werkdagen, en op zaterdagen.
• 200% van het standaardtarief voor ondersteuning op zon- en feestdagen.
10.3 Het standaardtarief voor support bedraagt €95 per uur (exclusief BTW). Voor elk serviceverzoek geldt een minimum van 1/3 uur.
Artikel 11 – Overmacht
11.1 Onder overmacht wordt verstaan elke voorval op grond waarvan (verdere) uitvoering van de overeenkomst door I4F bv redelijkerwijs niet kan worden verlangd. Hieronder wordt in elk geval – maar niet uitsluitend – verstaan dataverlies als gevolg van computerstoring, virusinfectie of computervredebreuk door derden, machinebreuk en andere calamiteiten die de bedrijfsvoering van I4F bv verhinderen of beperken.
11.2 Indien I4F bv door overmacht een deel of volledig verhinderd is om de overeenkomst uit te voeren. Zal de overeenkomst geheel of gedeeltelijk als ontbonden mogen beschouwd worden zonder dat I4F bv gehouden is om de door de klant geleden schade te vergoeden.
11.3 Is bij geval van overmacht reeds een deel van de overeenkomst gedeeltelijk uitgevoerd, en kan aan deze werkzaamheden een zelfstandige waarde worden toegekend, is I4F bv gerechtigd de reeds geleverde werkzaamheden afzonderlijk te behouden.
Artikel 12 – Beëindiging van de overeenkomst
12.1. Indien de klant zich schuldig maakt aan een zware contractuele wanprestatie die de klant niet herstelt binnen de 8 dagen na ontvangst van een ter post aangetekende ingebrekestelling, heeft I4F bv het recht om ofwel de overeenkomst te schorsen totdat de klant zijn verbintenissen is nagekomen, ofwel de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. De niet-betaling van één of meerdere facturen op hun vervaldag, zal altijd worden beschouwd als een zware contractuele wanprestatie.
12.2 Bij vroegtijdig beëindiging van de overeenkomst zal de klant alle door I4F bv verleende diensten betalen, alsook de kosten die I4F bv moet maken als gevolg van deze beëindiging, vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van 50% van het bedrag met een minimum van 1500 EUR dat I4F bv nog had kunnen factureren aan de klant indien de overeenkomst volledig zou zijn uitgevoerd. Bovendien behoudt I4F bv het recht om een hogere schadevergoeding te vorderen indien zij bewijst dat haar werkelijk geleden schade groter is dan de forfaitaire schade zoals hierboven bepaald.
12.3 Niettemin aanvaardt elke partij aan de andere partij een redelijke termijn toe te kennen om haar eventuele tekortkomingen te verhelpen, en om steeds eerst te zoeken naar een minnelijke regeling.
Artikel 13. Geheimhoudingsplicht
13.2 Partijen verbinden zich ertoe de commerciële en technische informatie en de bedrijfsgeheimen die zij vernemen van de andere partij, zelfs na de beëindiging van de overeenkomst, geheim te houden en enkel te gebruiken voor de uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 14. Nietigheid
14.1 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is, zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven en zullen I4F bv en de klant de nietige bepaling vervangen door een andere bepaling die het doel en de strekking van de nietige bepaling zoveel mogelijk benadert.
Artikel 15. Toepasselijk recht – bevoegde rechtbank
15.1 Het Belgisch recht is van toepassing op de overeenkomsten van I4F bv. Elk geschil met betrekking tot het sluiten, de geldigheid, de uitvoering en/of de beëindiging van deze overeenkomst zal worden beslecht door de bevoegde rechtbank te Gent.